Sivut

torstai 29. huhtikuuta 2010

Uudet värit

Jonkin aikaa olen ihaillut toisten värittelyä vesiväreillä ja pähkäillyt värien hankkimista itsellenikin. Merkkejä vaan on niin paljon erilaisia, ettei oikei tiedä mitkä olisivat hyviä. Tänään sitten päätin katsastaa meidän kylän kirjakaupan. No, tosi naftit oli valikoima/tarjonta, mutta tarjolla oli kuitenkin yhtä merkkiä 12 värin pkt. Päätin sitten ottaa sen kokeeksi: parempi aloittaa pienesti, jos ei sitten olekaan minun juttuni.

Värittelin tuossa sitten yhden kuvan. Hyvinhän tuo värittyi, mutta jostain syystä ei oikein sellainen kuin odotin. Ehkä se vain sitten tarvitsee hieman harjoittelua, kuten aikoinaan puuväreilläkin värittäminen tarvitsi.

Eli tällaiset löysin:

2 kommenttia:

Niina kirjoitti...

Mä kanssa joskus katsoin, kun joku väritti noilla ostamillasi väreillä hienosti ja ostin setin. En tykännyt niistä sitten yhtään ja myin ne pois. Parhaat "vesivärit" on mielestäni Derwent Watercolour kynät. Muiltakin valmistajilta varmasti samanlaisia löytyy, mutta itselläni on nuo ja tykkään niistä tosi paljon. Ps. Ebaysta löytynee edullisesti ja toisinaan myös kotimaisten kirjakauppojen tarjouksista.

Mimiko kirjoitti...

Mä kokeilin kans vähän aikaa sitten niitä mun suht samanlaisia värejä eikä mullakaan ollut jälki semmoista kuin odotin.
En ole kokeillut sen jälkeen, mutta harjoitusta kai tuo vaatisi - niinkuin monilla kynilläkin, joita mulla on. Jotenkin vaan nuo akvarellikynät tuntuu sopivan mulle parhaiten. Niillä vaan ei saa kovin vahvoja värejä.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails